vrijdag 23 november 2012

Hij komt, hij komt

De spanning onder de kinderen is te voelen. Zodra ik vertel dat het nieuwe thema van de komende 3 weken ‘Sinterklaas’ is, barsten de verhalen los. ‘Juuuuuffff!...De motor van de boot is stuk!’ ‘Het paard is al in Nederland!’ Juf ik heb al een mijter voor de intocht gemaakt’.  Juf Heidi, wij hebben geen schoorsteen, maar mijn papa zegt dat Piet toch binnen kan komen. Dat is zo hé?!’ GEWELDIG! Ik kan hier zo van genieten! Sinterklaas is echt zo’n Nederlands feest waar iedereen compleet in op gaat! Van mij mag het nog langer Sinterklaas zijn, want hier zijn zoveel dingen rondom te doen.
Ik vind spelletjes goed bij Sinterklaas passen. Daarom had ik voor  de komende weken ook een spel meegenomen. Ik liet de kinderen een kaart zien waarop de ogen van de dobbelsteen te zien waren van 1 t/m 6.  Naast ieder aantal ogen was een kaartje geplakt met een opdracht.

Als je 1 gooide dan las ik bijvoorbeeld uit ‘Hoe het komt dat Sinterklaas nooit koude voeten heeft’ voor. Als je 2 gooide, dan kreeg iedereen uit de klas 2 pepernoten (een favoriet!), als je 3 gooide, zou ik voorlezen uit ‘Sinterklaas is jarig’ enzovoorts. Het spel alleen al vonden de kinderen geweldig om te dien. De dobbelsteen was ook zo lekker groot!!



Het was spannend welk aantal ogen er gegooid zou worden. Daarna voerden we de opdracht uit, zaten we lekker te snoepen of luisteren we naar een verhaal. En na het verhaal…ja, dan was er nog een leuke opdracht.
Bijvoorbeeld: het nieuwe paard van Sinterklaas. Naar aanleiding van het boek 'Het paard van Sinterklaas'.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten