dinsdag 15 mei 2012

Feestje in Burgh-Haamstede: de bibliotheek is vernieuwd!




Op vrijdag 11 mei hadden we een feestje in Burgh Haamstede. We vierden de heropening van de tweede bibliotheek die volgens het nieuwe bibliotheekconcept is ingericht. Het hele dorpshuis heeft een facelift ondergaan. Kinderopvang KOOS is er nu ook in ondergebracht en is nu onze buurvrouw. Als stafmedewerker marketing  ben ik nauw betrokken bij de invoering van het nieuwe bibliotheekconcept.
Ik vind het één van de leukste onderdelen van mijn werk: het bezoeken van de openingen van nieuwe, frisse bibliotheken. En het allerleukste vind ik het om met klanten in gesprek te gaan. Te horen wat zij vinden van ons spiksplinternieuwe bibliotheekconcept. Dat als uitgangspunt heeft dat de klant, u dus, centraal staat. Dat u gemakkelijker verleidt wordt om eens iets anders te lenen doordat u zoveel aansprekende omslagen ziet op presentatietafels en in de mooie nieuwe kasten.

Met een oudere heer kreeg ik een gesprek over de waarde van de bibliotheek. Hij vond het zo belangrijk dat de bibliotheek in een kern als Burgh-Haamstede behouden bleef dat hij er best wat meer geld voor over zou hebben, mocht dat nodig zijn. Daar ben ik natuurlijk in geïnteresseerd. Want in deze tijden van bezuinigingen is het heel prettig als mensen het niet alleen belangrijk en goed vinden dat de bibliotheek blijft maar dat ze dat ook in daden omzetten. 'Aan welk bedrag dacht hij dan?', was mijn vraag. Hij wilde wel tot honderd euro gaan. Zijn vrouw was al lid dus als meneer nu voor een sterkaart zou kiezen, komen ze gezamenlijk tot dit bedrag. Een mooi gebaar, en een echte ondersteuning van de bibliotheek.

Ook sprak ik een aantal dames die al een tijdje geen lid meer waren maar nu toch erg nieuwsgierig waren naar de nieuwe bibliotheek. Ja, het zag er erg goed uit vonden ze, het was zo opgeknapt, bijna onherkenbaar. Ze kregen een mooie, bibliotheektas cadeau en informatie over het lidmaatschap. Ik weet zeker dat er de komende  week een paar terugkomen om zich als nieuw bibliotheeklid in te schrijven. Opgewekt ging ik aan het eind van de middag naar huis, vol van de leuke gesprekken en positieve opmerkingen over de nieuwe bibliotheek in Burgh Haamstede.

Anne Eijnwachter
Stafmedewerker marketing

Meer foto's zijn te zien op Facebook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten