maandag 23 april 2012

Nederland leest De donkere kamer van Damokles

Vanochtend in de auto op weg naar Goes het bericht dat "De donkere kamer van Damokles" van W.F. Hermans centraal zal staan tijdens Nederland leest. Het boek dat ik in 1987 op mijn lijst voor Nederlands had staan en dat mijn dochter Suzanne, die dit jaar examen doet, ook weer op haar lijst had staan. Een tijdloos boek dus. Ik vond het toen als scholier in ieder geval een goed leesbaar en spannend boek. Tijdens de campagne Nederland leest lijkt het me dus noodzakelijk om scholieren intensief bij deze campagne te betrekken. Leden van de bibliotheek krijgen een gratis exemplaar van een bepaald boek en het is de bedoeling dat de lezers over het boek in discussie gaan. Nederland Leest wordt dit jaar voor de zevende keer gehouden en duurt van 1 tot en met 30 november 2012. Vorig jaar stond het boek 'Het Leven is Vurrukkulluk' van Remco Campert centraal. Kunt u niet wachten tot november om dit boek te lezen, reserveer deze titel alvast in onze catalogus en weet waar u straks over mee kunt praten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten