zaterdag 14 april 2012

Een bibliotheekbar in Nieuw-Zeeland bezoeken....met Google Maps


Noem het gerust beroepsdeformatie, maar als ik weet dat een plek, waar ook ter wereld, iets interessants heeft te bieden rondom bibliotheken of boeken, dan krijg ik nog meer zin om die plek te bezoeken. In  Nieuw-Zeeland ben ik nog nooit geweest en ik moet erkennen dat het land ook niet bovenaan mijn verlanglijst van reisbestemmingen staat. Maar als er ik ooit nog eens heenga zal ik ook zeker een bezoek brengen aan Auckland. Waarom? Omdat daar The Library Bar is te vinden natuurlijk!

Dit café kwam ik vandaag tegen op het weblog My Family Goes To, in een reeks verbazingwekkende foto's (dat citaat van Wilde op de wc-deur!). Mijn verbazing was nog groter toen ik de zaak opzocht in Google. Rechts in het scherm zag ik een verwijzing naar Google Maps, met daaronder de link 'Binnenkant bekijken'. Eén klik verder bevond ik me inderdaad in The Library Bar en kon ik vrolijk rondneuzen! Alleen het bestellen van een drankje ontbrak er nog aan.

Er gaat niets boven de werkelijkheid uiteraard, maar wat een verrijking is Google toch...

@

Geen opmerkingen:

Een reactie posten