woensdag 28 november 2012

Project Kikker in groep 4/5 een succes!

Samen met de juf van groep 4/5 van de Wiekslag hebben we het project Kikker een aantal weken gedraaid. Dit was één groot succes! Het sloeg heel goed aan bij de kinderen en ze hebben van iedere minuut genoten. Iedere week startte ik met het voorlezen van een boek van Kikker. Daarna speelden we een spelletje dat goed paste bij het boek of we begonnen aan ons eigen digitale prentenboek. Iedere leerling kreeg 2 papieren. Hierop stonden zinnen uit het verhaal ‘Kikker en een heel bijzondere dag’. Maar de tekeningen waren weg. Deze mochten de kinderen zelf maken. Iedere les liet ik nog tijd over om aan die tekeningen te werken. Uiteindelijk heb ik ze meegenomen, gescand en met behulp van Power Point heb ik er een digitaal prentenboek van gemaakt. De kinderen genoten er van om hun eigen verhaal terug te zien.


Ook hebben ze nog een toneelstuk uitgespeeld. Ik had 5 maskers meegenomen. Eén van kikker, eend, varken, rat en haas. De andere kinderen kregen een voorleesbeurt uit het boek ‘Kikker en een heel bijzondere dag’. Samen hebben ze er een toneelstukje van gemaakt. Ze hadden er enorm veel plezier in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten