maandag 23 januari 2012

Tip van de week

bibliotheek op school overleg

Bij de inloopmiddagen Mediawijsheid merkte ik dat belangstellenden het prettig vonden om allerlei tips over de e-reader en iPad te krijgen. Ook binnen onze eigen organisatie werken de medewerkers bibliotheek op school met de iPad. We wijzen elkaar vaak op onze wiki op interessante lesideeĆ«n of leuke apps. Deze tips zijn natuurlijk niet alleen leuk voor deze medewerkers maar zeker voor een groter publiek. Vandaar de tip van de week. 



Deze week zijn de nationale voorleesdagen nog volop aan de gang. In verschillende bibliotheken zijn activiteiten rondom voorlezen geweest of staan nog in de planning. Zo was er bv een voorleesontbijt in de bibliotheek Goes. De tip van de week heeft met de nationale voorleesdagen te maken en is de app Kinderboeken.Met deze app kun je gratis van 18 t/m 28 januari 2012  het digitale boek "Van mij en van jou" van Hans & Monique Hagen op je iPad downloaden. Een app met geluid en muziek (dat je ook uit kunt schakelen) en met veel interactieve elementen. Kortom een mooie poĆ«ziebundel die met dit mooie gedichtje begint:

zal ik je vertellen 

van de wind 
en het water 
van de zon en de maan
van vroeger en later 
van bliksem en donder 
van leven en dood 
van boven en onder 
van groen en van rood 
van het vuur en de kou 
van mij 
en van jou 
van de wereld 
de wijde wereld 
vertel ik jou

Geen opmerkingen:

Een reactie posten