zondag 18 januari 2015

Kids houden van lezen!

Met de mooie prentenboeken uit de top 10 van de nationale voorleesdagen is het niet moeilijk om de kleuters aan het lezen te krijgen. Maar als je er dan ook nog eens zo'n mooie bibliotheektas bij krijgt, dan wordt het lezen nog veel leuker! Dat zien we terug aan de drukte in de leespunten. (Zie foto)

Afgelopen week heb ik groep 3/4 van de Schuttevaer ook kennis laten maken met mijn voorouders. Ik had zelfs een foto van de opa van mijn opa meegenomen. We leken als twee druppels waren op elkaar, aldus de kinderen. We hebben een andere foto van mijn voorouders goed bekeken en kwamen er achter dat er achter de foto een schatkaart zat! Mijn voorouders waren namelijk rovers! Ik heb de klas gevraagd of zij voor mij willen onderzoeken in de boeken die ik achter heb gelaten in de klas, wat voor rovers er allemaal bestaan, zodat we straks samen op zoek kunnen naar de schat. Mochten we dan bepaalde rovers tegen komen, dan weten we in ieder geval hoe we onszelf kunnen beschermen!
Ze gingen hiermee maar al te graag aan de slag. Ik trouwens ook. Het was erg leuk om in onze studieweken dit project te ontwikkelen. Ik kan niet wachten tot we er weer mee verder kunnen!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten