woensdag 19 november 2014

Hij komt, hij komt...!

Het was geen weekje waarbij alles loopt zoals het loopt. Het stormde meer. En dan bedoel ik natuurlijk de kinderen die VOL zaten met verhalen over het Sinterklaasjournaal en het zetten van hun schoen. De o zo bekende liedjes worden luidkeels op de gangen gezongen en ik???... Ik geniet er met volle teugen van. Ik vind dit een heerlijke tijd van het jaar. Zo heb ik afgelopen week ook enorm genoten van de lessen en groepsbezoeken die ik heb gegeven rondom Sinterklaas. Samen met de kleuters speurden we naar de kleren van Sinterklaas. Het enige dat we hadden was een verrekijker. De verrekijker die zwarte piet ook bij zich had in het boek 'Sint op komst'. En die had zwarte piet wel nodig, want de kleren van Sinterklaas waren van de waslijn afgewaaid! We ontdekten dat alles veel dichterbij komt als je door een verrekijker kijkt.  We hebben het natuurlijk ook allemaal even geprobeerd. En wat vonden we het een leuk verhaal! Helemaal omdat het verhaal in de kamishibai zat. De kinderen vonden het een echt toververtelkastje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten