vrijdag 27 juni 2014

De presentatie van Prezi-teren

Vorige week donderdag mocht ik erbij zijn. De kinderen die zich bij dagarrangementen Kapelle hadden ingeschreven bij Prezi-teren lieten aan elkaar zien wat ze geleerd hadden bij juf Joyce en welke prezi ze gemaakt hadden. Toen ik binnen kwam was iedereen nog druk bezig de laatste puntjes op de i te zetten.  Toen iedereen er klaar voor was mocht Isa het spits afbijten met haar presentatie over Cleopatra. Daarna volgde Rhodé met haar presentatie over kerken en de bouwstijlen. Ze vertelde me dat ze voor haar spreekbeurt een 10 had gekregen. Iets wat eigenlijk niet kon. Ik begrijp wel waarom ze die 10 heeft gekregen toen ik haar zo enthousiast bezig zag. Maëlle had het onderwerp dolfijnen gekozen, Femke paarden, Norah de serie Rox, Noortje uilen en Jesse spinnen. Knap om ook te zien dat de jongere kinderen met het programma aan de slag waren gegaan. Alles is toch in het engels en ondanks dat hadden ze er een mooie presentatie van gemaakt.  Jasmijn was de afsluiter en haar presentatie over sleepboten stond als een huis. Ook zij had hem al uitgevoerd in de klas en daar een goed punt voor gekregen. Wat een creativiteit van deze 8 kinderen. Juf Joyce heeft samen met hen iets heel moois neergezet. Petje af!
Het leuks vond ik nog de opmerking van een meisje dat zei dat haar moeder zo blij was dat ze nu kon helpen met de presentatie van haar moeders afstudeeropdracht. En nog blijer was haar vader, hij kende prezi nog niet en hoefde nu niet meer te helpen. Die taak was nu voor zijn dochter weggelegd. Ik heb er alle vertrouwen in dat ook dat helemaal goed gaat komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten