zondag 23 februari 2014

Ook digitaal

Dat het werk van een leesconsulent zeer gevarieerd is, heb je misschien al aan alle blogberichten kunnen zien.
Niet alleen qua doelgroepen; van baby's tot pubers.
Maar ook qua inhoud. De projecten op de basisscholen vormen misschien het bekendste deel van ons werk.
Maar er worden ook boekstartochtenden voor baby' en hun ouders georganiseerd. Er worden groepsbezoeken in de bieb gegeven en er worden voorleeswedstrijden georganiseerd.
Iets minder bekend zijn misschien de presentaties op ouderavonden.

Zo hebben Heidi en ik dinsdagavond een presentatie mediawijsheid gegeven op 't Honk in Kapelle.
Wat is nou mediawijsheid en vindt u zich als ouder mediawijs genoeg?
2 van de items die besproken werden.

Vaak hoor ik, in mijn omgeving, ouders zeggen:" nou, hij/zij is vaardiger op de computer dan ik".
Maar is dat wel zo?
In de j/m van deze maand staat een mooi artikel over dit onderwerp.

Dat kinderen in een digitaal tijdperk opgroeien, merk ik ook regelmatig in de bieb.
Daar wordt niet meer gevraagd naar het volgende deel van een boek maar naar het volgende level.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten