donderdag 30 januari 2014

De Nationale Voorleesdagen ook bij de Bibliotheek op School

De prentenboeken top 10 van afgelopen jaar zaten weer vol met leuke boeken. Daarom kon ik het dit jaar niet voorbij laten gaan in mijn jaarplanning van de Bibliotheek op School. Voor zowel groep 1/2 als voor groep 3/4 zochten we leukste en meest geschikte boeken uit. Ik zit nog volop in het project, maar één van de favorieten van de kinderen kan ik al wel aanwijzen, namelijk ‘Maak je niet dik’ van David Melling.


Ik kwam de klas binnen met een cadeautje en vertelde dat ik dit vanmiddag aan iemand wilde geven. Iedereen mocht even voelen en raden wat er in het pakketje zou zitten. Toen de knechten van de week het cadeautje open maakten, zat er een muts in. Het was een muts voor Dorus, want met zijn eigen muts was er iets heel ergs gebeurd! Het werd een eindeloze sliert spaghetti! We hebben veel gelachen om de tekeningen. Vooral om de tekeningen op de laatste twee bladzijden. Hier stonden verschillende dieren met verschillende grappige mutsen. Wij gingen de namen voor de mutsen bedenken en als laatste deden we zelf ook nog allemaal grappige mutsen op. Hier moesten we natuurlijk ook een naam voor verzinnen. Wat een lol!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten