donderdag 12 september 2013

Show us the moves kids!


Al een aantal weken werk ik met de kinderen en leerkrachten van mijn dBoS scholen rondom de Kinderboekenweek met dit jaar het thema "Klaar voor de Start!". Tot nu toe is het iedere week bij iedere groep een feestje geweest. We hebben onder andere sporten uitgebeeld, uitgebreid gepraat over en gekeken naar allerlei verschillende balsporten, ballen hooggehouden, gejongleerd en nog veel meer. Iedere les komt er weer een talent van een bepaalde leerling naar voren.

Zo werd ik deze week aangenaam verrast toen we het over danssporten gingen hebben. Sowieso doet muziek veel met kinderen. Iedere keer wanneer ik het geweldige lied van dit jaar van de Kinderboekenweek liet zien, bleven de billetjes niet stil op hun stoel. Heb je het lied nog niet gehoord? Luister hem dan hier. Je bent wel gewaarschuwd, want als je het eenmaal gehoord hebt blijft het voor de rest van de dag en de dag daarna en de dag daarna in je hoofd ;)
Aan het einde van de les speelden we in de bovenbouw een dansquiz. De kinderen kregen een aantal stukjes van een lied te horen. Daarna mochten zij op een werkblad schrijven bij welke dansstijl zij dachten dat het hoorde. Tijdens de liedjes bewogen de kinderen al lekker mee. Op De Welle kreeg ik als afsluiting nog een spetterend optreden van een leerling van groep 7/8. Super!

Bij de kleuters hebben we gedanst op de wiebelbillenboogie aan de hand van het boek van Guido van Genechten. We hebben enorm veel plezier gehad. Deze Kinderboekenweek is weer echt een feestje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten