maandag 15 juli 2013

Zonnige berichten uit e-boekenland: de VakantieBieb App

Lekker met een boek in de zon, 's avonds gewoon kunnen blijven lezen tot het weer licht wordt, eindelijk toekomen aan het leesvoer dat al een jaar ligt te wachten. Boeken en tijdschriften uitzoeken hoort voor mij bij de vakantievoorpret.

Vandaag kon dat, heel handig, in de trein. Ik moet bekennen, ik was wel wat gereserveerd. Vorig jaar kostte het namelijk wel wat moeite om de streaming boeken van LeesMeer, een e-boekenactie van vorig jaar, op mijn tablet te krijgen. Maar gelukkig, in het hele proces geen wolkje aan de lucht. Zelfs in e-biebboekenland lijkt de zomer doorgebroken!

De app Vakantiebieb is zo gedownload, aanmelden ging heel eenvoudig. En dan begint het leukste én moeilijkste deel: boeken kiezen. Op de virtuele boekenplank staat wel iets voor elke leeftijd en leesvoorkeur. Van de 53 titels vallen er natuurlijk snel wat boeken af, smaken verschillen nu eenmaal. Er blijft genoeg over. Gelukkig niet teveel keuzestress, zo vlak voor de vakantie, maak ik mezelf wijs. Want ik bedenk meteen welke extra kleren er passen in de bespaarde boekenkilo's.

Want kilo's bepalen meestal wat mee mag en wat niet. Dat valt nu weg. Nieuwe selectietechnieken dus. En dan blijkt dat het goed is om de kaften lekker groot te zien. Die zeggen soms meer dan je denkt, zeker meer dan een rug in de kast. Kikkers zijn bijvoorbeeld niet mijn favoriete onderwerp.  Maar als de kaft me vertelt dat het boek van een Nobelprijswinnaar is, dan ben ik snel om.

Zo zit zonder schuldgevoel toch lekker de tablet vol e-boeken. Digitaal mijn tas inpakken, daar kan ik als forens wel aan wennen! En of er nou internet is of niet waar ik wil lezen, het goedgevulde plankje kan overal open. Nu nog wennen aan het opzoeken van de schaduw als ik wil lezen...

Klik om de link om naar de vakantiebieb app te gaan:

De Apple app of de Android app

Geschreven door Elsemarie Valstar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten