zondag 17 februari 2013

Terug kijken en codes kraken in de winter


Afgelopen vrijdag is er weer een project-periode afgesloten.
Vijf weken is er in de groepen 2 t/m 8 van de Juliana van Stolbergschool (Sint-Maartensdijk) enthousiast gewerkt aan de projecten van de bieb.

In groep 2 zijn er verhalen voorgelezen en besproken over de winter. En bij een aantal verhalen zijn werkjes gemaakt.
Zoals deze:













Die bij het verhaal "een muts voor de maan" horen.
En bij " de roze poolhaas" zijn deze mooie gecamoufleerde haasjes geknutseld.













In groep 3/4 hebben we het project "vroeger" gedaan. Wat wisten de kinderen al veel over de tijd van Kee!

In groep 5/6 is er veel gelezen uit spannende boeken.
In een leeslogboekje werd bijgehouden welke boeken er gelezen waren en wat de kinderen van dat boek vonden.














En elke week werd de code gekraakt van de kluis van professor Codes. Vol spanning werd er gekeken of er een opdracht of een beloning in de kluis zat.

In groep 7/8 is er gewerkt over de watersnoodramp. Als eind-opdracht moesten de kinderen een spel maken. In dat spel moest informatie verwerkt worden over natuurrampen.
De kinderen hebben hard gewerkt en dat was duidelijk te zien aan de resultaten!

                                                


Wat een prachtige spellen zijn er gemaakt!
Goed gedaan!




















Na vijf weken zijn de projecten afgerond. En dat ik dat niet alleen jammer vind, bleek uit de reacties van de kinderen en de leerkrachten.
1 kind uit groep 2 zei:" ik vind het zo jammer dat ik er wel van moet huilen".
En uit groep 3/4 kwam de reactie:" waarom zijn er maar 5 verhalen van Kee? Ik wou er wel 25!"
En eigenlijk denk ik er ook wel zo over!
En met mooie herinneringen en 2 cadeautjes loop ik de deur uit.

Op weg naar een andere school voor nieuwe avonturen.

1 opmerking: