vrijdag 21 december 2012

Terugkijken in "blokken"

Steeds meer mensen weten de blog van bibliotheek Oosterschelde te vinden.
En ook bij de kinderen op de scholen is bekend dat er zo nu en dan een stukje geschreven wordt over " de avonturen" van de leesconsulenten.
Zo ook op CBS "'t kompas" uit Anna Jacobapolder.
Zoals ik in mijn vorige blog al schreef, werkten we in groep 3/4 over " vroeger".
Bij het verhaal over "de school" ,kwam schrijven met een kroontjespen aan de orde.
Natuurlijk werd dat ook uitgeprobeerd. De kinderen schrijven, om de beurt, hun naam en concluderen dat het nog niet meevalt.
Als iedereen geweest is, zeg ik dat ik wat foto's wil maken van hun werkjes. Driek snapt heel goed dat ik dat met een speciale reden doe. "Je moet zeker weer blokken", zegt hij.
En hij heeft 't bij het rechte eind.


Dus dametjes en heertjes van groep 3 en 4: bij deze, ik heb over jullie "geblokt".

Helaas zit de project-periode op 't kompas er weer op! De kinderen van groep 1 en 2 vonden het net zo jammer als ik. Met de opmerking " juf, ik ben zo aardig op jou" en een heel mooi boekje met alle handjes van de kinderen erin nemen we afscheid. Dank je wel, lieve kinderen en leerkrachten van 't kompas! Ik kom heel erg graag volgend jaar weer terug!









Op dit moment hebben de meeste scholen hun kerstviering achter de rug; ieder op zijn eigen manier. Met een ontbijt of diner. Of met een dienst in de kerk.
Ook op het nieuwe kinderdagverblijf "Stap voor stap"in Sint Annaland is er kerst gevierd.
Bij een grote kerstboom zong het koor van de Casembrootschool mooie kerstliedjes.
Aan mij was gevraagd of ik wilde voorlezen. Ik koos voor een gedichtje van Annie M.G: "het verwaande lichtje".
Voor dat lichtje loopt het niet goed af. Het dooft in de regen en sneeuw.
Helaas kwam het weer uit het gedichtje overeen met het weer tijdens de viering. De regen kwam met bakken uit de lucht! Maar niemand liet zich daardoor tegenhouden. Suzanne en Evelien hadden gezorgd voor warme chocolademelk en gluhwein. Ondanks het weer was het heel erg gezellig!

Die kerstviering was een leuke onderbreking van de 2 studie-weken die mijn collega's en ik achter de rug hebben. Een periode waarin we niet zo zichtbaar waren op de scholen. Maar ik kan jullie verzekeren dat we "achter de schermen" heel erg hard gewerkt hebben.
Zo is er o.a. gewerkt aan projecten over kunst, de supermarkt, de winter, digitale prentenboeken maken en de watersnoodramp.
Er zijn zelfs al wilde plannen voor de kinderboekenweek van 2013!
Ik wil dan ook complimenten geven aan mijn collega's voor hun creativiteit, inzet en samenwerking!
Er is weer veel werk verzet!

Namens mijn collega's en mijzelf wens ik iedereen fijne feestdagen en een heel mooi 2013.
En wie weet: tot volgend jaar!


Monique








Geen opmerkingen:

Een reactie posten