vrijdag 12 oktober 2012

Een kleine wereldreis in de bieb van Kapelle

Om het thema ‘Hallo wereld’ af te sluiten, koos ik voor een creatieve opdracht, waarbij de kinderen zelf aan de slag gingen. Ze kregen de opdracht om in tweetallen een muurkrant te maken. Zo konden ze zelf het onderwerp kiezen waarvoor ze zich interesseerden, om het leesplezier nog meer te stimuleren. En dit werkte goed! Alle groepen gingen supergoed aan de slag! Ik had er twee lessen van 30 minuten voor ingepland, maar al snel merkte de leerkracht en ik dat hier veel meer tijd in gestopt zou kunnen worden.
Ik kreeg dan ook een hele fijne medewerking van de leerkrachten, waarbij er extra tijd werd ingepland om de muurkranten verder af te kunnen maken. Het resultaat mag er zijn! Ik had aangegeven dat ik per klas 3 muurkranten zou kiezen om in de bieb in Kapelle op te hangen. Nou, ik had ze wel allemaal op kunnen hangen! Stuk voor stuk waren ze goed gelukt en iedere muurkrant had weer iets anders leuks. Het begon al bij de vormgeving. Van Noorse Kroon, tot Mexicaanse Sombrero en van Thaise tempel tot Eiffeltoren. Op iedere plaat zijn leuke weetjes te lezen. Wist je namelijk dat de volledige naam van Bangkok, met 170 letters, de langste plaatsnaam ter wereld is? Of dat 92% van de Australiers een Europese afkomst hebben? Wist je dat de kleur rood in China een gelukskleur is? Of wist je dat er een tijd was dat de zeespiegel rond de 120 meter lager was dan tegenwoordig?
Ben je ook zo nieuwsgierig geworden? Kom dan zeker een kijkje nemen in de bieb in Kapelle. Je maakt daar je eigen kleine wereldreis!


De Moolhoek

De Horizon

Er is hard gewerkt!





2 opmerkingen:

  1. De kids van de Skoolzone waren vol trots dat hun muurkrant ophing in de bibliotheek!
    Ze willen ze nog wel houden, want sommigen willen hem gebruiken voor hun spreekbeurt.
    (wat een goede link naar de Skoolzone!) haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super Heidi! Heerlijk om te lezen, het enthousiasme spat eraf! Enne meiden alle complimenten, ook voor de Skoolzone.

    BeantwoordenVerwijderen