donderdag 6 december 2012

De leukste kinderboekenkast van Nederland

Het project, de leukste kinderboekenkast van Nederland, loopt al een tijdje maar nog steeds had ik het niet goed bekeken. Vandaag nam ik daar eindelijk de tijd voor en wat een leuke site. Ik heb mijn favoriete boek ingevuld. Mijn herinnering gaat terug naar juffrouw vd Graaf uit de tweede klas van de Prinses Margrietschool in Papendrecht. Zij gaf mij het boek Saskia en Jeroen te lezen toen ik als 7 jarige vanuit Zuid-Afrika voor het eerst in Nederland kwam. Dat paste zo mooi bij mij vond ze en ja Saskia en Jeroen hebben mij altijd achtervolgd. Ik vertel dit verhaal vaak bij presentaties en scoor er altijd mee. Bij Saskia hoort Jeroen en dat hoorde ik maar al te vaak. Toen ik op mijn 15de dan echt een leuke jongen tegen kwam en hij toevallig ook Jeroen heette, vond ik dat in eerste instantie niet leuk. Maar goed de liefde heeft overwonnen en na 24 jaar huwelijk hoort Jeroen nog steeds bij mij. Dit boek moest ik dus plaatsen op de site. Het hele verhaal kon ik er helaas niet kwijt, je hebt maar 120 tekens om te vertellen waarom het jouw favoriete kinderboek is. Bij alle inzendingen zag ik dat je het boek waar over gesproken werd ook meteen kon reserveren. Meteen 'n mooie link naar de catalogus van de bibliotheken. Dat hebben ze goed gedaan. 

Kinderen en volwassenen kunnen hun favoriete kinderboeken nog tot 31 december 2012 opgegeven en kunt er zelfs een prijs mee winnen. Wie de mooiste herinnering aan zijn of haar favoriete boek achterlaat wint de leukste Kinderboekenkast van Nederland. Een boekenkast vol met de 100 leukste boeken om cadeau te geven aan een basisschool van jouw keuze. Eind januari wordt de winnaar bekendgemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten