vrijdag 26 juli 2013

North Sea Jazz 2013, een belevenis!

Mijn vakantie begon helaas vrijdag 28 juni met een verregend Concert at Sea. Gelukkig hadden we ook kaartjes voor North Sea Jazz op zondag 14 juli. Het was schitterend weer en wat heb ik genoten. Nooit gedacht dat ik een liefhebber zou worden maar het was een feestje. We begonnen met Jazz Juvenocracy, door naar De Nile voor Charlie Wilson. Wat een show van die man. Om 15 uur stonden we al volop te swingen. Hierna vooral luisteren naar Marcus Miller, een compleet ander genre. Ook nog een klein stukje Bettye Lavette meegepakt en toen door naar De Maas voor Ben Harper en Charlie Musselwhite. Deze artiesten hebben mijn hart gestolen. In 1 woord 75 minuten ademloos en kippenvel. Na dit muzikale geweld even bijkomen en een hapje gegeten. Daarna verwonderd zijn over de haren van Valerie June en verrast worden door Maison du Malheur. Een glimp opvangen van Bobby Womack, Bonnie Raitt en Charles Bradley en uiteindelijk de afsluiter van de avond Sting. Met z'n allen meezingen met een engelsman in New York en natuurlijk Roxanne. Om half 12 togen we huiswaarts. Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij, wat een mooi festival.

Hier een nummer van Ben Harper en Charlie Musselwhite dat ze speelden op NSJ.
Wist u dat je via de catalogus van de bibliotheek nummers van CD's kunt beluisteren en een CD kunt aanvragen?

Bron foto's: Rijnmond en NRC

1 opmerking: